وزنه ,تکرار ,سنگين ,انجام ,عضله ,بايد ,تکرار براي ,انجام دهد، ,عضله سازي ,تمرینات سازی ,وتکراردر تمرینات

ی از سوالات معمولا رایج در بدنسازی این است که میزان مناسب ست وتکراردر تمرینات بدنسازی برای رشد هر چه بهترعضلانی، افزایش قدرت و ارتقاء کلی ساختار بدن چه مقدار است ؟

تنها در يک حالت است که در بدن عضله سازي اتفاق مي افتد و بافت ها و عضلات بدن به سوی  پیشرفت و قوي ترشدن پیش  مي روند.اینکه یک بدنسازباید به صورت پيشرونده بار را اضافه کند.

بايد به صورت  پيشرونده عضله را به سمت رشد هل داد و قوي تر شد. براي اضافه کردن بار، بايد مقاومت را افزايش داد. براي افزايش مقاومت بايد مقدار وزنه را افزايش داد.

تکرارهاي کمتر براي يک حرکت به یک بدنساز اين امکان را مي دهد تا بتواند فوراً آن عضله را اضافه بار کند. و فيبرهاي عضلاني جديد را که براي تحمل فشار اضافه به عضله مورد استفاده قرارمي گیرند، را تحريک کند.

دامنه مناسب تکرار براي تحريک هر چه بهتر فيبرهاي عضلانی بين 4 تا 6 تکرار براي هر ست سنگين در حرکاتي که انجام مي شود.

وزنه هاي سبک تر با تکرارهاي بالا باعث مي شود که  نتيجه حاصله چندان سريع و مطلوب نباشد. پس اگریک بدنساز بتواند 10 تکرار از يک حرکت را برای وزنه ای معین انجام دهد، پس حتماً آن وزنه براي ايجاد اضافه بار خيلي سبک خواهد بود.

ممکن است برای یک بدنسازاین سوال پیش بیاید که بايد چه موقع از وزنه ی مطلوب استفاده کرد؟ اگرهمین بدنسازدرتمرینات روزانه خود بتواند بيشتر از 6 تکرار در ست هاي سنگين يک حرکت انجام دهد، پس آن وزنه  برای ادامه تمرین خيلي سبک است.و اگر نتواند حداقل 4 تکرار انجام دهد پس آن وزنه سنگين است.

پس می توان این نتیجه را گرفت که تعداد تکرارلازم براي عضله سازي 4 تا 6 تکرار براي ست هاي سنگين است. ستهاي گرم کردنی و ست هاي مياني مي تواند بين 8 تا 10 تکرار باشند.

ميزان ست هاي سنگين و شدت براي هر حرکت تمريني بستگی  به نظم تمرين می تواند بين يک تا سه ست باشد. وقتي بدن به حد کافی گرم شد ، تعداد ست هاي سنگين می تواند حداکثر 3 ست باشد و براي خيلي از حرکات  هم می شود فقط يک يا دو ست انجام داد.

پس اين اضافه بار است که باعث رشد عضلاني مي شود نه تعداد ست هايي که باید انجام داد. هيچ قانون کلي وجود ندارد که بگويد اگر تعداد ست هاي تمرینی دوبرابرباشد نتيجه گیری هم دوبرابرخواهد بود.

همیشه باید اينرا مد نظرداشت که عضلات را براي واکنش دادن و رشد باید تحريک کرد نه اينکه آنها را نابود کرد.

منبع اصلی مطلب : علم تمرين و تغديه در فيتنس و بدنسازي
برچسب ها : وزنه ,تکرار ,سنگين ,انجام ,عضله ,بايد ,تکرار براي ,انجام دهد، ,عضله سازي ,تمرینات سازی ,وتکراردر تمرینات
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

آینا گروه : ست وتکراردر تمرینات بدنسازی